Penya del Papiol, 383m.

Seguint amb el repte de la FEEC, li toca el torn a la Penya del Papiol. Amb els seus escassos 380 m. és un bon mirador  de la comarca de l’alt Penedès i de la seva capital, Vilafranca. Tot i no ser  el cim comarcal, ho és el Puig de les Agulles amb 848 m. ens ofereix unes bones vistes , amb grans extensions de vinya. Com altres cims, aquest també té a tocar l’emprempta de la industrialització del sòl amb una gran cantera que resta encant paissagístic a  tota la zona.
From Penya del Papiol
Horari: 1’30-2 h.

Desnivell acumulat: 200 m. Pujada.
Dificultat: fàcil
Època ideal: qualsevol donada la curta durada, evitant les hores fortes de sol a l’estiu

Itinerari: Deixem el cotxe a l’esplanada de davant l’Ajuntament de Sant Miquel d’Olerdola. Hi hem arribat des de Vilafranca del Penedès seguint la C-15 (s’ha d’anar amb compte, la carretera està en obres, a juliol del 2011).
Comencem la ruta a peu tornant a buscar la C-15 per on hem arribat a la població. Creuem una rotonda en obres perpendicularment i seguim un camí asfaltat, que de seguida es bifurca (a la dreta Masia Farreny). Seguim per l’esquerra fins a un revolt pronunciat de la carretera a l’esquerra, després d’una pujadeta que va girant a la dreta estem davant del Sant Sepulcre.

”Es tracta d’un recinte privat, amb una esglèsia romànica, de planta circular, patrimoni artístic i històric,  data de 1061, i té pintures al fresc (en restauració)”.

Un cop feta la visita a l’esglèsia, des del’exterior, refem el camí fins a la primera bifurcació que hem trobat, la de la Masia Farreny, hi passem la porta del tancat, donat que també és una finca privada i seguim la primera pista de terra a la dreta, anem pujant deixant l’accés  a esplanades per al conreu i a un revolt a la dreta trobem una petita esplanada a l’esquerra, entre un pinaret. En aquest punt deixem la pista i resseguim un corriol bastant perdut que enfila la cresta d’una lloma suau, fins al capdamunt de la cresta de la serra. Allà trobarem el GR-92-3, que cal seguir cap a l’esquerra, carenejant i amb el límit de la cantera a la nostra dreta.
Anem seguint el GR fins a la primera punta de la carena, és el Pi del Jaumet, i fins aquí, en suau pujada ens ha acompanyat la cantera. El GR segueix el fil de la serra fins a la Penya del Papiol.

Si el dia és clar, es retalla al nord la silueta de Montserrat. A la banda de ponent tenim als peus Vilafranca i cap a llevant, a més de la cantera i una línia d’alta tensió, podem veure a la costa Vilanova i la Geltrú.
Per tornar desfem el camí fet pel GR, aquesta vegada però el seguirem en direcció sud, fins a trobar un altre cop la C-15, i el caos de les obres. Entre aquestes i les canteres, es desdibuixa el GR, anem però cap a la rotonda provisional on hem començat la sortida i seguint cap a Olèrdola retornem al cotxe.