La Mola de Bonastre.

7 de gener de 2011

La Mola de Bonastre, amb 317 m és el cim comarcal del  Tarragonès.

Temps: 1h 30' aprox.
Desnivell acumulat: 260m. pujar i baixar.
Època ideal: Qualsevol
Dificultat: cap
Aproximació: Sortim d'una urbanització que hi ha  a l'alçada de la Vinya de Bonastre, entre els quilòmetres 6 i 7 de la TV 2041 però a l'esquerra de la carretera en direcció a Bonastre. La pista asfaltada va per la urbanització fins a un fort revolt a l'esquerra i encreuament de camins. Aquí podem deixar el cotxe.
Itinerari: Seguim la pista que s'enfila en direcció nord-oest. Deixem primer un camí que baixa cap a la dreta i un altre que va cap a l'esquerra, seguim per la pista principal. Deixem també un segon entrador a l'esquerra que baixa fins a un camp conreat, ara la pista comença a girar cap a l'esquerra. Passem a l'esquerra un tancat de cavalls, sempre continuant per la pista principal més evident. Un altre encreuament, anem cap a l'esquerra. Al següent encreuament també optem per l'esquerra, ara sembla que la pista va més per dins d'un bosquet i a uns cent metres trobem un sender que trenca a la dreta i que suaument ens puja al turonet on es troba el vèrtex geodèsic de la Mola.

Podríem dir que val la pena la visita per ser cim comarcal, tot i que les vistes són força limitades i quasi tota l'estona es va per pista…

Indispensable per als col·leccionistes de cims, però de poc valor paisatgístic, al meu entendre.

Track del Itinerari d'anada. La tornada es va fer seguint el mateix recorregut.