Sant Miquel del Montclar

30 d'agost de 2013

Curta però bonica ascensió al cim del Montclar. Us proposo una volta pel camins del Císter, a la Conca de Barberà.
Sortim del Km 4 de la carretera TV-2015, al Coll de Puig de Gaigs. Deixem el cotxe a l'entrador de la pista.

Sant Miquel de Montclar

Horari: 1h / 1'30 h.
Alçada: 948m.
Desnivell acumulat: 306 m. 153 pujada.
Dificultat: Fàcil.

Època ideal: donada la curta durada, qualsevol època de l'any.

Itinerari:
Comencem a seguir la pista en direcció Est. Després d'un kilòmetre i mig de pista aproximadament trobem el Coll del Bosc del Maiet, punt de confluència de diferents pistes. Allà hi trobem un cartell indicador de l'ermita. Agafem el sender que trenca a la dreta i anem en pujada suau fins al collet de la Cogulla de 926mt. Fins aquí hem seguit les marques del PR-C 21, ara trenquem a la dreta i seguim carenejant cap a l'ermita que ja podem veure a la punta de la muntanya. Abans de l'ermita trobem les restes del antic castell de Montclar, edificat ja a principis del segle XI, tan sols en resta la fonamentació d’una torre circular.
A l'atre costat ja podem  veure l'ermita de Sant Miquel de Montclar. Es tracta d’una petita església romànica, segurament la mateixa que posseïa el castell, d’una sola nau amb coberta de volta de creueria, absis semicircular  i campanar de cadireta als peus de la nau. Es troba situada enmig de la carena del Montclar i dedicada, com gairebé totes les esglésies dels castells de la Reconquesta, a Sant Miquel. Ha sofert diverses modificacions i darrerament ha estat restaurada. (Font: Els camins de S. Miquel de Montclar).
Ja només resta resseguir la sendera cap al sud, carenejant fins a trobar el vèrtex geodèsic del Montclar.

Castell de Montclar

Sant Miquel de Montclar

Serra dels Clots

La tornada pel mateix camí.