Què estem fent malament?

Aquesta mateixa setmana, l'amic Albert Reverté publicava al seu mur de Facebook unes fotos que m'han deixat perplex, emprenyat, preocupat...



Fa uns vuit anys que ho faig des de la meva vessant professional, i a nivell particular ho he fet sempre, amb la meva familia i amics: intentar transmetre el respecte i estima a la natura i al patrimoni que en ella hi podem trobar. És el fruit del treball de velles generacions que van lluitar per  poder viure amb sintonia amb la natura, aprofitant els seus recursos de manera intel·ligent i sostenible. 

He portat a molts de xiquets, xiquetes i joves de la Ràpita al Montsià. Per molts, la seva primera vegada, molts també ja coneixedors de la serra per visites fetes amb els seus familiars... però puc assegurar que per a la majoria ha estat una sorpresa descobrir la riquesa de la seva vegetació, dels animals que hi viuen, descobrir també les restes que ens parlen d'antics oficis i maneres de viure vinculades amb la serra en altres temps... Em consta que la majoria han gaudit d'aquesta descoberta, i la vivència els ha servit per veure en un altres ulls els Montsià. 

M'entristeix pensar que potser els autors d'aquesta bretolada han estat alumnes meus... i que no vaig ser capaç d'arribar a transmetre'ls aquesta estimació i respecte per la serra... Ho sento molt!!!

A la vista d'aquesta "salvatjada", que han fet al Pantà dels Coloms, sento una gran tristor en veure que encara hi ha gent que no entèn que no tot s'hi val, que hi ha una manca de valors molt preocupant, una salvatge manca de respecte per... tot! 

El penòs consol que em queda és pensar que ara ho han fet a la muntanya, però ho fan constantment pel poble, per qualsevol racó, al nostre poble o a qualsevol ciutat.. seguint una "moda" absurda, de patètica tribu urbana, que sembla que volen reivindicar alguna cosa portant a terme aquestes pintades absurdes. Confio que quan maduren, si en són capaços, els caigue la cara de vergonya en veure la inutilitat dels seus heroics actes.

I això em fa replantejar també, que potser el fet de fer difusió en aquestes pàgines virtuals del nostre patrimoni, dels tresors de les nostres muntanyes, amb la millor de les intencions, potser és contraproduent, ensenyant el camí a quatre degenerats per accedir a llocs que no són mereixedors de conèixer.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Les 14 ermites de Cardó.

Teixeda de Cosp. Cardó

Les Mirandes. Sostre Comarcal del Montsià. Els Ports.