El Cadinell. Serra del Cadí. 100 cims

22 de juliol de 2020

Aprofitant l'ascensió al Cap de la Gallina Pelada de la propera Serra d'Ensija, acabo de rematar el dia amb la pujada al Cadinell, des del Coll de Jovell, al Cadí. Demà tinc previst fer ruta per tota la carena del Cadí, sortint des d'aquest mateix coll, i com encara tinc un parell d'hores de llum, faig aquesta curta, però força intensa aproximació a un altre dels 100 cims del Cadí,  que també deixa un bon regust, gaudint d’un preciós capvespre des dels seus 2112m.

Cim del Cadinell

Aproximació: Des de Josa de Cadí prenem la pista de terra que remunta 5,5 km, fins al Coll de Jovell, i que ens portaria fins a Cornellana.
Josa de Cadí des de la pista al Coll del Jovell

Desnivell: Uns 700 mts. acumulats.

Dificultat: Fàcil, tot i que el sender es perd al bosc.

Durada: 2,7 km. 1h i 15'.

Itinerari: Mirant a ponent des del Coll de Jovell, a tocar dels indicadors del GR 150-1,tenim a la nostra dreta la potent pujada al Cadí, i a la nostra esquerra una feixa de roca encimbellada a la punta d'un dels contraforts del Cadí: El Cadinell, el proper objectiu. Des del mateix coll en direcció sud, ens endinsem al bosc, que ràpidament comença a guanyar forta pendent. Aviat trobo la traça d'un sender que puja fort fent dos grans diagonals. Al final de la segona diagonal arribo a un petit coll desarbrat on hi ha alguna fita de pedres. A partir d'aquí el dens bosc recobert d'una, més densa encara, catifa de boixerola, fa impossible resseguir cap corriol, i perdo el sender. L'objectiu però és clar. S'ha de remuntar fins al capdamunt.

Coll de Jovell

Pedraforca

Sender al Cadinell

Cingle carener

Per fer-ho vaig al recte, terballant cada metre de la forta pendent, cercant els passos més evidents i nets de vegetació. Més amunt travasso algunes franges de petites tarteres empinades , per assolir els peus d'un cingle rocós que em barra el pas. Ressegueixo la seva base cap a la dreta, fins al final de  la zona rocosa i a la primera canal grimpable, m'enfilo fins al petit bosc que recobreix la zona cimera. Ara cal guanyar planejant cap a l'esquerra la punta final del cim del Cadinell.
Una estelada oneja sobre el cel de Josa de Cadí, i més enllà del petit poble de postal, s'obre la vall del riu Cerneres, encapçalada pel gegant del Pedraforca, i la seua preciosa cara oest.
A l'esquerra la interminable carena del Cadí, recull els darrers rajos de sol del dia.
Després d'una merescuda parada per gaudir de la panoràmica cal emprendre la baixada, ja queda poca estona de llum i cal aprofitar-la.

Cim Cadinell

LLibre de piulades

Josa i Pedraforca

Torreta del Cadí

Contraforts del Cadí

Ara carenejo en direcció oest per un sender clar fins a una petita collada amb un verd prat que convida a passejar la mirada cap al Port del Comte, i dalt a la dreta, sobre el Cadí, es retalla la silueta pelada i arrodonita de la Torreta del Cadí que visitaré demà.

Collada del Cadinell

Coll de Jovell

Sender de baixada

Corniols

Desdel coll i encarat al nord, marcat amb una fita de pedres, comença a baixar el sender, clar en aquest punt, per forta pendent.
Aviat aquest sender es torna a internar al bosc dens i al mar de boixerola, i novament li perdo el rastre... caldrà un altre cop baixar sense rumb fix, pels millors viaranys, per tornar a trobar més endavant el petit coll desarbrat, i el sender novament que em retorna al Coll de Jovell.

El company m'espera amb el campament muntat, cal descansar per emprendre un potent dia de muntanya pel Cadí.