Neu al Montsià.

Gener del 2021 

La primera setmana de gener ens vam veure afectats pel temporal Filomena. Aquí a les Terres de l'Ebre va tenir, com ja va sent tristament habitual, importants afectacions a la línia de costa, sobretot al litoral del fràgil delta. Cap a la muntanya, un important gruix de neu va cobrir bona part dels Ports, que degut al confinament municipal només vaig poder veure des de la distància... però un mantell de neu va cobrir també la part alta de la Serra der Montsià, a partir de la cota 550m.

Va ser com uns crida a tota la gent que ens agrada la muntanya... El dijous 7 de gener va començar a nevar, i els dies següents una munió de gent, des dels diferents accesos a la serra vam acudir a la crida de la inusual neu al Montsià.

Jo hi vaig pujar pel sender de la Canícia, una de les vies més directes per pujar a la Foradada, i poc abans del Palleret, un preciós mantell de neu ja cobria tot el paisatge. Dalt a la Foradada, colles de gent arribaven des de totes les direccions. 

Vaig tenir el goig de gaudir novament d'un Montsià nevat i de la companyia impagable de grans amics a qui feia molt temps que no veia, i de la meva estimada familia, que com jo van acudir a la crida de la neu, al nostre Montsià.

Aquesta vegada no us vull mostrar cap ruta,  només compartir en vosaltres petits fragment d'una diada preciosa a la serra.


El Palleret

La Foradada

La Rueda

Mola de Mata-redona i els Tres Termes

La Foradada






La Ràpita


Les Faixes

Els Plans de Mata-redona

Barranc d'Aiguassera

Baixada a les Fontanelles



Les Fontanelles

Noguera de Mata-redona

Mata-redona

Les Saleres del Revolcador

Imatge d'una rabosa captada per Josep Vinyes

Salut i muntanya!!!


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Les 14 ermites de Cardó.

Teixeda de Cosp. Cardó

Les Mirandes. Sostre Comarcal del Montsià. Els Ports.