XXa. Pujada al Montsià.

 27 de setembre de 2026 

20 anys de Pujada al Montsià! 

Alcanar ha tornat a viure una jornada molt especial amb la XX Pujada al Montsià “Memorial Francesc Bort (Madro)”, que enguany ha estat també escenari del Campionat de Catalunya de Curses per Muntanya.

Més de 600 participants han afrontat un exigent recorregut de 33,5 km i 1.620 m de desnivell positiu, amb la Torreta del Montsià com a gran protagonista. 



 Oriol Marín i Èlia Vidal (CE UECAnoia) han estat els grans guanyadors de la jornada, proclamant-se campions de Catalunya i aconseguint també la victòria en la darrera prova de la Copa Catalana.


En la classificació local, el podi ha estat per a Àngel Mestre, Pablo Lopez i Sergi Català.

Però aquesta edició ha estat molt més que una cursa: ha estat una celebració de 20 anys d’esport, muntanya, esforç i memòria, mantenint viu el record de Francesc Bort, “Madro”.


 20 anys després, la Pujada continua fent camí!

 (Font: Consell Esportiu del Montsià).


Sembla que va ser ahir que es va fer a primera edició de la Pujada al Montsià, organitzada per l'Agrupació Excursionista d'Alcanar, i si, ja han passat 20 anys! 

Nosaltrem ho hem volgut celebrar també sumant-nos a la festa de l'esport de muntanya, i de les nombroses possibilitats de participació hem optat per la Marxa de 12,5 km. Com sempre una excel·lent organització i un gran ambient ens han portat a gaudir d'una diada excel·lent, d'esport i de record al Francesc Bort "Madro".


L'itinerari que ha sortit de l'ajuntament d'Alcanar ens porta al Sagrat Cor, a l'extrem oriental de la Serra de l'Avenc. Passant per l'ermita del Remei, i pel collet de la Moleta baixem fins al barranc dels Castellans, on trobem un avituallament.


Sortida

Sortida del poble

Lo Santet

Capelleta del Remei

Ermita del Remei

Oliveres mil·lenàries de la Moleta

Avituallament dels Castellans

Baixant pel camí del barranc enllacem amb el sender que remunta la carena de la Tancada fins al Coll dels Garroferals, dalt de la Revertera i sota el cim de la Cogula, des d'on tornem a baixar al barranc dels Castellans i el resseguim fins a trobar novament l'avituallament.


Fent via pel camí dels Castellans

Carena de la Tancada

La Tancada

Barranc dels Castellans

La Cogula

La Revertera

Barraques de pedra en sec als Garroferals



Panoràmica del Coll dels Castellans i la Cogula

Coll dels Castellans

Barranc dels Castellans

Pel mateix camí remuntem un altre cop fins a la Moleta i l'ermita del Remei.

Sortim fins a l'encreuament de la carretera i prenem un sender a l'esquerra, per les Comes, que per sota de la carretera TP-3318, ens portarà, pel Calvari fins al Mirador del Rocall, on  per l'empinat carrer de Sant Miquel tornem al centre del poble i baixem pel carrer de Ramón y Cajal fins al pavelló municipal, on ens espera la linia de meta.


La Moleta



Les Comes

Mirador del Rocall

Meta


Salut i muntanya!!


           
Powered by Wikiloc

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Coves de la Mola de Catí, la Cova del Rastre

La Vall Cervera. Port.

Les 14 ermites de Cardó.