Font de la Caparrella. Serra del Boix

1 d'agost de 2018

Us proposo una petita aproximació a la Font de la Caparrella, per complementar si voleu, la visita a la Cova de la Rabosa, que també he publicat a Senderes

Font de la Caparrella

Molt prop de la Bassa de la Paret, on tenim el cotxe per pujar a la Cova de la Rabosa, uns metres seguint la pista aigües avall, veurem un indicador a la dreta que ens marca la font. Podem deixar el cotxe a un apartador, o baixar caminant des de la mateixa bassa, ja que és molt prop.

Prenem el sender indicat que baixa al camí carreter que remunta fins a una finca. Abans d'entrar a la finca el sender trenca a la dreta. El seguim pel vessant nord d'un barranquet fins a una altra pista, que remunta en un parell de rampes empinades fins a la raconada de la Font de la Caparrella. Un bonic racó de la serra per desconnectar del mundanal soroll...

Maset enrunat al camí de la font

Bassis de la Font de la Caparrella

Font de la Caparrella

Es poden visitar també les balmes als cingles en direcció nord, al següent entrador de barranc, on s'hi arreceraven els ramats...

Ja baixant amb el cotxe pel camí dels Eixoriguers, que creua el Pla del Burgar per anar a trobar la carretera, em criden l'atenció unes cisternes que hi ha als molts masos que hi anem trobant. Totes d'una construcció molt similar amb sostre de mitja volta, i una portilleta per accedir a l'aigua de l'interior. Sens dubte el prototip de cocó d'aquestes contrades, a cavall entre el Baix Ebre i la Ribera.

Cisterna del Mas de Joan de Pota

Cisterna de Tomàs d'Estrany

Detall de la llosa que recull l'aigua