Sendera la Gossera-Mola Plana. Montsià

Tal i com vaig anunciar a l'anterior entrada del bloc La Foradada per la Campana,  torno a la zona per netejar la sendera que va des de la Gossera fins a Mola Plana,  d'uns 2,6 Km, força envaïda per la vegetació, per deixar-la transitable. En la descripció de l'anterior entrada explicava que baixant de la Foradada per l'aresta de la Canícia, una bona opció per no perdre alçada és aquesta sendera, si l'objectiu és tornar a la Gossera, però que en trobar-se molt bruta es feia difícil de seguir. Tisores en ma faig una netejada ràpida del trajecte per deixar-la, si més no, transitable, i marco amb fites de pedres els diferents punts conflictius per seguir-la.

Cingle Roig

Faig l'aproximació des del Corral de la Gossera, remuntant fins a la bifurcació de la Ferrada del Racó del Melo i la Campana, una metres més amunt, a la dreta i tocant a un petit pi, surt la sendera que planera ens porta fins al fons del barranc d'Aiguassera, just uns metres per damunt de la darrera finca d'oliveres. A l'esquerra i entre la densa vegetació hi ha un antic corral assolat, però que encara conserva els murs de pedra en sec que el delimitaven.

Corral de la Gossera

Fita que marca l'inici del sender

Antic corral engolit per la vegetació

Aquí el sender està més net i avança fins al capdamunt de la Mola de Vilero, des d'on surt per l'esquerra també un corriol que remunta molt empinat cap al Cingle Roig. El sender torna al vessant nord i baixa cap al fons del barranquet. Compte perque el sender baixa pel llit del barranc, aigües avall, per trobar la pista que puja pel Barranc d'Aiguassera. En arribar al fons del barranquet cal estar atent a una fita de pedres que ens marca que cal creuar-lo sense perdre alçada, per l'esquerra per seguir el traçat que ens porta cap a Mola Plana.

En arribar al llit del barranquet, el sender baixa per la dreta. Cal anar per l'esquerra (fita)

Passat un altre morral de serra, un altre cop al vessant nord del barranquet que baixa ara cap al Racó de Mamadits, cal baixar cap al llit del barranc. Aquest tram era el que estava més brut i perdut. Un cop superat el llit del barranquet, el sender puja fort per l'altra vessat, una mica cap a la dreta per trobar el sender, abans esmentat que baixa de la Foradada cap a la Mola Plana.

Mola Plana

Sender de la Canícia

Espero que us sigui útil la informació per als que com jo, cerqueu totes les dreceres i possibilitats de la serra, col·laborant així a mantenir l'extensa xarxa de corriols i senders que solquen el Montsià.