Cova Bonica. Serra de Godall

17 d'agost de 2021

Com ja vaig anunciar en la darrera entrada, us deixo el reportatge fotogràfic de la visita a la Cova Bonica de la Serra de Godall


Fa uns mesos vaig publicar a Senderes, una ruta per recòrrer diferents coves de la Serra de Godall, al seu sector més meridional: Coves de la Serra de Godall -sud-. En aquella entrada vaig deixar el track amb la localització de les 5 coves que es poden trobar fent el recorregut: Cova Panís, Cova de Sta. Magdalena, Cova Bonica, l'Avenc de la Mola de la Torre i la Cova de les Bruixes. De totes elles en vaig deixar descripció i reportatge fotogràfic, però com ja vaig indicar, tot i visitar-les, vaig passar de llarg de Cova Bonica i de l'avenc, en tractar-se de coves que requereixen material espeleològic per poder accedir-hi. 

Dos mesos després i amb la complicitat de l'amic Xavier Gràcia, expert espeleòleg del grup Dinàmics, que va accedir a acompanyar-me i equipar els accesos de les cavitats, vam poder  baixar a gaudir d'aquestes petites meravelles que amaga la Serra de Godall, només accessibles, insisteixo, amb l'equip d'espeleo i els coneixements i experiència que requereix el seu maneig. 

La boca s'obre al mig d'un bancal de garrofers i està protegida per una reixa de ferro. Un estret pou vertical d'uns 5 metres ens deixa a la sala principal, plena de blocs i de precioses formacions, des d'on surt cap al nord una estreta galeria d'uns 10 o 15 metres, i cap al sud oest, un altre petit pou d'uns 4 metres ens deixa a una galeria inferior d'uns 25 metres, força irregular.

Realment la cavitat fa els honors al topònim.





















Localització


Salut i muntanya!!!




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Les 14 ermites de Cardó.

Les Mirandes. Sostre Comarcal del Montsià. Els Ports.

Teixeda de Cosp. Cardó